Seven Lonely Days, aneb song-of-a-bitch challenge

Jestli nás něco baví, tak stylové proměny nějaké písně – děvky prodejné – v čase. V případě písně Seven Lonely Days z r. 1953 jsou k mání verze doo-wopové, dixielandové, kabaretní, disko i thajský cover trampského ražení. Jdeme na to!

Georgia Gibbs – originál z roku 1953, krasavice se zájmem o pop

Některé chytlavé popěvky dokázaly přeseknout pupeční šňůru k původnímu intrepretovi a po pár letech hibernace se pravidelně vynořují v „trendy“ aranžmá, které v daném místě a čase právě frčí.

Bonnie Lou – country dvojhlas, yuppeee

Autoři prostě zázrakem stvořili něco, co Britové zdvořile označují jako „multi-covered song“ a co plodí tantiémy ještě dlouhá léta od prvního vydání.

VIOLA WATKINS & THE CROWS – total doo-wop, race record pro černé zákazníky

Takové písně – děvky prodejné – jsou ovšem nejlepšími učitelkami stylových klišé a za mírný poplatek rády uvedou mladé muzikanty do hudebního života

Patsy Cline – školní rock’n’roll, který neurazí

Annie Cordy – vítejte ve francouzském kabaretu na Pigalle

Ivo Robic – poctivý jugoslávský dixiealand

Sonia Sjöbeck – hvězda švédského Polydoru nebo Gunnar Wiklund – severský chlapák?

A na závěr úplný extrém, trampská klasika s thajským textem

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *